Si ja tens el Butlletí vol dir que ja estem a les portes d’encetar un nou curs de les caminades dels Xino-xano. Vist l’èxit de participació, amb remullada inclosa, en la caminada nocturna que encetava el curs passat abans de la Fira del Vendrell, com ja era habitual, i en la qual no vam veure la lluna i vam arribar com a popets i com que som més tossuts que una mula, tornarem a provar-ho.
Així, la primera sortida del curs 2025-2026 tindrà lloc el dilluns 6 d’octubre amb una passejada, que sortirà de la plaça Vella, a les 18.30 h, per anar a la platja de Calafell i tornar al Vendrell pel camí de Vilanova i la Via Verda.
A veure si aquest cop tenim més sort i podem veure la Lluna Plena de la Collita, una superlluna que serà un 6 % més gran i un 13 % més brillant del normal.
Aprofitem també per anunciar-vos que enguany el tradicional sopar informal dels caminadors Xino-xano, tindrà lloc el divendres 17 d’octubre, a les 9 del vespre (21 h), a la Nau de l’entitat, al polígon de La Cometa. El diumenge 19 d’octubre farem la segona caminada de la temporada amb un recorregut proper pels voltants del Vendrell.
Animeu-vos un any més a acompanyar-nos i compartir aquestes primeres activitats dels Xino-xano 25-26.
L’equip de guies.
L’Àvia dels Pastorets del Vendrell
Als 94 anys, el passat 10 de maig ens deixava per sempre més Pilar Bellés Sancho, l’àvia dels Pastorets del Vendrell. Més de cinquanta anys trepitjant escenaris representant aquells Pastorets que tant estimava.
Fins que la salut li ho va permetre, va estar participant conjuntament amb el seu fill i el seu nét: els Rafels Claramunt: tres generacions. A l’acte d’enterrament l’actriu Anna Mestres va recitar el passatge “El Camí” de l’obra dels Pastorets que tant li agradava.
No només hem perdut una actriu sinó una bona i gran persona, sempre somrient i afable amb tothom. Et trobarem molt a faltar.
Descansa en Pau.
44 anys participant-hi ininterrompudament
El diumenge 25 de maig va tenir lloc la 81a edició de la Festa de la Bicicleta del Vendrell.
Tal com vam anunciar en el passat Butlletí del mes de març, la nostra entitat va participar-hi només com a grup, amb una vintena de col·laboradors tots amb la samarreta blanca de l’entitat.
Als assistents a la festa, els fem arribar, la foto de grup.
A tots, moltes gràcies perparticipar-hi!
En acabar -i con ja és tradicional- vam arrodonir la diada amb un dinar de germanor a la Nau dels Pastorets, per deferència de l’entitat.

Una vegada acabada la temporada 2024-2025 i per tal de retre comptes, el 24 d’abril l’entitat va celebrar l’Assemblea General Ordinària, amb la presència de gairebé trenta socis i sòcies.
Després de la intervenció de diferents assistents i sense que hi hagués cap incidència, es van aprovar per unanimitat tots els punts de l’Ordre del Dia.
Treballa per la inclusió social de les persones afectades pel trastorn de l’espectre autista.
Des de fa vint-i-sis anys l’entitat destina el 10 % del total de la recaptació del taquillatge de les representacions dels Pastorets a una finalitat benèfica.
Per aquest motiu, la Junta va acordar fer la donació de les últimes quatre temporades (amb un arrodoniment), a l’associació Avancem Junts.
En un acte a la Sala de Plens de l’Ajuntament del Vendrell, amb l’assistència de l’alcalde, Kenneth Martínez i diferents regidores, el president, Pep Bargalló, acompanyat del tresorer de l’entitat, Jordi Urgell, es va fer el lliurament d’un xec de 2.150’00 € a l’Anna Trillas, presidenta de l’esmentada associació, la qual va agrair profundament la donació.
Per un temps prudencial romandrà a la Nau de l’entitat.
Cal recordar que el Cabrot fou construït a petició dels Pastorets i fou estrenat per la Festa Major del 1991.